Müzik öyle bir denizdir ki, ben paçaları sıvadım hala içine giremedim. Dede Efendi

18 Nisan 2013 Perşembe

NİÇİN MÜZİK?


Yapılan çalışmalar sonucunda müzik öğrenmenin ve uygulamaya dökmenin bilişsel gelişime, dil ve okuma alışkanlığının gelişmesine, sözel yeteneklerin ve yaratıcılığın artmasına, okula karşı daha sorumlu olma, stres sorunlarıyla daha güçlü mücadele etme, alzheimer, parkinson, epilepsi yani diğer adıyla sara gibi hastalıkların tedavisinde olumlu katkıda bulunduğu görülmüştür.

Sınıfta, ders esnasında, evde ders çalışma anında öğrencinin dikkatini toparlamasına, derslerden alacağı verimliliği ve başarıyı arttırma konusunda da olumlu katkı yapacağına dair uzmanlar tarafından desteklenen birçok görüş vardır. Örneğin V.A. Mozart'ın ülkemizde 'daha dün annemizin..' şeklinde akıllara kazınan Twinkel şarkısı çocukların alfabeyi daha rahat öğrenmeleri açısından 
bir kolaylık sağlamaktadır.

Başka bir açıdan bakacak olursak müziğin duyguları, duyguların da müziği etkilediğini görürüz. Bu etkileşimin en kuvvetli olduğu alan ise öğrenme yönündendir. Yani müzik duyguları anlamayı, duygular da müziği anlamayı bir anlamda etkiler. Müziğe hangi ortamda çalınırsa çalınsın olumlu ve ferahlatıcı bir ambiyans yaratmak, uzun süreli hafızayı korumak adına gerekli olan duyusal bütünleşmeyi sağlamak, hangi sebepten olursa olsun yaşanılan heyecan ya da kaygıları azaltmak, sınav veya sizin için önemli olabilecek iş görüşmesi gibi bir olay öncesinde sizi rahatlatmak ve herhangi bir konuyu pekiştirmek adına da ihtiyaç duyulduğu anlarda başvurulabilir.

Müzik, öğrenim, hafıza, başarı ve zeka üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir. Okullarda ve de sınıflarda özen gösterilerek, bilinçli bir şekilde kullanılmalıdır. Fakat doğrudan eğitim yapılıyorsa bu yöntem kullanılmamalıdır. Çünkü dikkatin dağılması gayet muhtemeldir. Bunların dışında ayrıca sabah, öğle, akşam, ders vakitleri, grup çalışmaları ve yemek saatleri için de o ana uyumluluk gösterecek müzikler seçilebilir.


Eğitimde uygulanan TKY, yani Toplam Kalite Yönetiminin, beyin esaslı öğrenimin ya da çok boyutlu zekanın bileşeni olarak gösterilen müzik ve müzik eğitimi konusu ile ilgili, en alt seviyeden yani anaokullarından başlanarak yüksek öğrenim kurumlarına kadar burada çalışan tüm eğitim personelleri bilgilendirilmeli ve kültürleşmelidir. Sonrasında ise bu bilgileri edinen eğitim görevlileri bilgilerini ve gözlemlerini öğrencilerle ve velilerle paylaşmalı, bilgilerini yenilemeli ve geliştirmelidir. Özellikle bu bilgi paylaşımının alt sınıflardan başlaması öğrencilerin eğitim hayatları boyunca müzik konusunda daha bilinçli olmalarında oldukça etkili olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder