Müzik öyle bir denizdir ki, ben paçaları sıvadım hala içine giremedim. Dede Efendi

18 Nisan 2013 Perşembe

TÜRKİYE'DE ROCK/METAL/PUNK/GOTHIC TÜRLERİNE KARŞI ÖNYARGILAR


Evet,konumuz bu türlere karşı gösterilen "ön yargılar" ; Bu konuda sabit fikirliliği de belli çerçeveler içerisinde eleştireceğiz...Müzik Bölümü'nde de artık belirli bir seviyede tartışmalar yapılabileceği kanaatindeyim.Şimdi bu konuda hakkında bir kaç şey yazıp,bir kaçta yurdum diyaloğu vermek istiyorum ki işin ne kadar içinden çıkılmaz bir o kadar da saçma olduğunu görün...
Bana öyle geliyor ki ülke çapında belli bir kalıp yaratılmış ve herkesin bu kalıba uygun olarak iş yapması (nitekim giyinmesi,konuşması,müzik dinlemesi) bekleniyor...

Olay 1:

Çocuk bas gitar çalıyordur komşunun bu olaya karşı çocuğun babasına gösterdiği tepki...
Komşu: Sizin oğlan gitar çalıyormuş ; Hiç yakıştıramadım
Baba : Aynı fikirdeyim !



Olay 2:
Sırtlarında gitarlarla işlek caddelerden birinde yürüyen   Rock dinleyeninin peşinden önce hakaret edilmesi,sonra fiziksel müdahalelere maruz kalmaları...


Olay 3:
Sokakta gezen iki Punk Dinleyenini gören iki vatandaşın her bir ağızdan uzaylı görmüş gibi sergiledikleri davranış:
"Bunlar ne la böle"(uzatarak ve çok bozuk bir ağızla)

Olay 4:

Okulda Siyah Kapşonlu Giyisi giyen Öğrencilere okul müdürünün gösterdiği tepki:
"Niye siyah giyiyorsunuz evladım Satanist misiniz siz"

Olay 5: 
Sokaktan geçen Gothic dinleyen bir kıza arkadan bağıran vatandaşlar
"Heyy Rockçıı"

Olay 6:

İşlek caddelerden birinde bir bankta oturan bir grup rock dinleyenini gören vatandaşlardan gelen tepki:
"Anası babası yok mu kardeşim bunların"

Kısacası bu ülkede "düşünceye karşı saygı" bilinci oluşmamış insanlarda.Malesef daha rock'ı rac diye yazan adamlar bizimle gelip bir konuda tartışmaya çalışıyorlar.Bazılarının kafalarının içinde beyinleri bile yok ; sadece mahalle aralarında Polat Alemdarcılık oynuyorlar.Bizse kendi fikrimize göre takıldığımızda suçlu oluyoruz.Mimleniyoruz.Aslında bizden öğrenecekleri o kadar çok şey var ki bu kültürü toplum dışına iterek çok şey kaçırıyorlar.Ben yukarıdaki türleri dinleyen bir insan olarak kendi toplumumdan çok utanıyorum,zaten yukarıdaki belirttiğim olaylarda asıl rezaletin ufak bir paresi o kadar....

1 yorum: